Sommartider hej hej!

Jaha, så var det dags för sommartid igen. Klockan ska vridas fram en timme, eller om det var tillbaka…

Det finns nån sån där minnesramsa, att man ska ställa fram klockan när man ställer fram trädgårdsmöblerna, eller om det var att man ska ställa in möblerna och ställa in klockan??

Såna där ramsor funkar ju aldrig... När jag var liten fick jag lära mig att alldrig stavas aldrig med ett L och altid stavas alltid med ett L. Eller hur det nu var. Jag fick också lära mig att 30 dagar har september, april, juli och december, 28 en allen (vilken då??), alla de övriga 31… Nä, det funkar inte heller. Nyårsafton försvinner på det viset…

Nu är det ju alltså bara en timme som försvinner - tror jag - men det är ju illa nog! För var håller den timmen hus hela sommaren? Inte förrän i oktober får vi den tillbaka och då sover vi ju bara bort den. Inte har man någon nytta av en extra timme i oktober!

Om man tänker sig att man lever i åttio år så innebär det att man blir berövad på hela åttio timmar som man bara sover bort i höstmörkret. Det är två hela arbetsveckor. Om man bara kan identifiera de ansvariga för den här ordningen så måste det väl gå att avkräva dem någon form av ersättning? Jag förstår inte att detta bara får fortgå år efter år!

Eller kan man helt enkelt vägra ställa om? Funderar på att bara ställa fram klockan en halvtimme nu och sen behålla den tiden året om! Jag menar, en halvtimme hit eller dit spelar väl sällan någon roll??


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tro mig, jag behöver den där timmen i oktober men inte nu.

2011-03-26 @ 16:55:10
URL: http://ouyit.blogg.se/
Postat av: Mats

Synd... annars hade jag behövt ha hjälp av en jurist för att sätta dit de ansvariga...

2011-03-26 @ 20:21:11
Postat av: A.B.

"Adjektiv är namn på ting

såsom yxa, hatt och ring"

eller hur det nu var.



"Rudolf Olssons giraff går alltid i väggen" -- röd, orange, gul, grön, aprikos?, indigo, violett. Något blev fel!



Ramsor är tramsor, så enkelt är det.

2011-04-02 @ 14:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0