Gaffeln svarar inte!!

Oj oj oj, nu är jag illa ute. Sitter på jobbet med ett totalt kaos på skrivbordet. Nyss hittade jag inte min mobil och blev tvungen att ringa till den för att kunna lokalisera den. Den låg förstås mitt framför näsan, under en mapp mitt på bordet.
Läget är sådant att det går åt lika mycket tid att göra listor över vad som ska göras som det går åt till att faktiskt göra det. Ett tydligt varningstecken! Ett ännu tydligare varningstecken är att jag äter min lunch - som består av en sån där liten papplåda med thaimat som jag nyss sprang och köpte - vid skrivbordet, eftersom det ändå blev en så sen lunch att jag inte kan räkna med sällskap...

MEN den avgörande varningen kom när jag inte hittade gaffeln som jag också tappat bort i skrivbordsröran. Jag var på väg att sträcka mig efter telefonen för att ringa upp gaffeln, precis som jag gjort med mobilen strax innan, när jag insåg att det nog inte kan anses som riktigt normalt att försöka ringa till en gaffel... Det gamla uttrycket att "inte ha alla besticken i lådan" får plötsligt en ny innebörd!

Därför lägger jag ner, njuter av lunchen i lugn och ro och försöker hitta tillbaka till min säkerhetsventil - bloggandet. En oerhört viktig meningslöshet!!


Gaffel och lunchmat i sin onaturliga miljö. Fotograferat med mobilen som faktiskt svarade när jag ringde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0