Laleh!
Laleh på Skandiateatern igår... Ja vad ska man säga? Det finns artister, det finns musiker...
...och så finns det musikaliska genier!
(Och Folkbladets recensent har inte fattat nånting...)
and every night
I let go I let go
every day
I’m awake
awake in a different shape
Musik för medelålders
Som framgått i tidigare inlägg tror jag inte på det skivlösa samhället.
Däremot tror jag på Sveriges bästa trubadur och går just och väntar på leveransen från Bengans som enligt ett mejl just nu är på väg till min brevlåda. Det är ändå nåt speciellt med att få en riktig materiell CD med posten på releasedagen... Smakproven från skivan bådar dessutom gott:)
Det ljuva 60-talet...
Den här annonsen från ett annat århundrade fick jag häromdan från en kollega.
Den ger onekligen en ledtråd till vissa fyrtiotalisters ovilja att källsortera soporna...
På varumärkesoceanen
Den här veckans skojigaste nyhet var väl ändå att ett företag som säljer profilartiklar (alltså kläder och annat bröte som företag köper och ger bort, med eller utan egen logga) har registrerat Pirate Bay-loggan för att trycka på USB-minnen!
Jag tycker att det här är alldeles lysande! Företaget har inget som helst med Pirate Bay att göra men har snott loggan mer eller mindre rakt av! Jag tror att det är många som sitter och bankar sig själva i huvet idag: "Ååå, varför tänkte inte vi på det!!"
Bakgrunden är att den person som en gång ritade piratskeppet med ett kassettband på har avsagt sig rättigheterna till bilden, och Pirate Bay har aldrig brytt sig om att registrera den som varumärke. Alltså hann nån annan före, och det är ju bara att applådera.
Skulle vara intressant att se hur många besök företaget haft på sin hemsida denna vecka jämfört med tidigare. Antalet träffar på Google är för tillfället 4 500. Misstänker att den siffran också kommer att öka. Media ligger förstås på, och idag omfattar det ju som bekant inte bara etermedia och press utan även hela bloggosfären! (Även denna blogg hjälper ju till i det här fantastiska marknadsföringsjippot!)
Pirate Bay verkar lite sura och tycks vilja stoppa det som de bedömmer som plagiat. Frågan är om de är sura på riktigt: även Pirate Bays publicitet ökar ju i och med detta! Man kan fortfarande ladda ner loggan från Pirate Bays hemsida. Kanske måste de ta bort den nu när den tillhör någon annan... Jag menar, de vill väl inte profitera på någon annans rättigheter;)
Jag tycker att det här är alldeles lysande! Företaget har inget som helst med Pirate Bay att göra men har snott loggan mer eller mindre rakt av! Jag tror att det är många som sitter och bankar sig själva i huvet idag: "Ååå, varför tänkte inte vi på det!!"
Bakgrunden är att den person som en gång ritade piratskeppet med ett kassettband på har avsagt sig rättigheterna till bilden, och Pirate Bay har aldrig brytt sig om att registrera den som varumärke. Alltså hann nån annan före, och det är ju bara att applådera.
Skulle vara intressant att se hur många besök företaget haft på sin hemsida denna vecka jämfört med tidigare. Antalet träffar på Google är för tillfället 4 500. Misstänker att den siffran också kommer att öka. Media ligger förstås på, och idag omfattar det ju som bekant inte bara etermedia och press utan även hela bloggosfären! (Även denna blogg hjälper ju till i det här fantastiska marknadsföringsjippot!)
Pirate Bay verkar lite sura och tycks vilja stoppa det som de bedömmer som plagiat. Frågan är om de är sura på riktigt: även Pirate Bays publicitet ökar ju i och med detta! Man kan fortfarande ladda ner loggan från Pirate Bays hemsida. Kanske måste de ta bort den nu när den tillhör någon annan... Jag menar, de vill väl inte profitera på någon annans rättigheter;)