Illusioner av sommar

Det var gråmulet och snålblåsigt ute när jag parkerade i p-huset idag på morgonen. Ändå var det mycket uppenbart att det var sommar - p-huset var nästan tomt! Visserligen är det midsommarafton på fredag, men jag blir ändå alltid lite förvånad att det är så många som är lediga redan nu. Själv har jag liksom inte hunnit börja tänka på semester ännu, utan jobbar på med allt det där som inte hunnits med tidigare under våren.
I morse, när bilens utomhustermometer visade på knappt 15 grader och en småkall vind drog genom det tomma p-huset, kände jag mig ändå rätt så nöjd med att ha en arbetsdag framför mig.
Ända tills jag råkade kasta en blick ut genom p-husets fönster! Där utanför hade plötsligt den gråa himlen bytts ut mot en klarblå! Och inte nog med det: den lika gråa gatan hade förvandlats till en grön blomsteräng där svartvita kossor fridfullt gick och betade!


- Jävlar! Jag har haft helt fel! Det är nu man ska vara ledig, hann jag tänka innan illusionen brast. Arlas distributionsbil backade förbi fönstret och tog med sig kossorna och sommarlandskapet...
Okej, det är väl bara att gå och jobba då. Men jag reserverar en liten, liten del av hjärnan åt kossorna och den blå himlen. Det är ju trots allt sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0