21 maj: Stort kattjubileum på Öland!



Idag firar vi förstås att de öländska katterna Axel, Pelle, Sigge och Skruttan fyller fem år!
Åtminstone kan man sluta sig till det med ledning av det här anslaget på en anslagstavla på Öland i maj 2006.

Jag känner inte katterna personligen och inte heller personen som skrivit anslaget, men jag kände att det rörande och lite märkliga budskapet var värt att bevara för eftervärlden:

Söndag 21 maj fyller katterna Axel, Pelle, Sigge och Skruttan 2 år
OBS! Ingen uppvaktning i hemmen

Det där lite mystiska OBS:et på slutet sätter ju igång fantasin... Min teori är att kattsyskonen i sin tidiga ungdom bodde hemma hos anslagsskribenten men sedan blivit utackorderade till olika familjer i den lilla öländska byn. På tvåårsdagen av katternas födelse har deras första ägare - som en liten påminnelse - anslagit en notis om jubileet, men lagt till det lilla obset för att inte de nya kattägarna ska känna sig tvingade att ställa till med stort kalas...
Det är vad jag tror i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0