Mill Street Blues


Kvarngatan i Norrköping: Det här är ju verkligen en av stadens baksidor...


Parkeringsplatserna här är väl inte allt för roliga. På andra sidan Kungsgatan gatan pågår upprustningen av Kopparhammaren och kvarteren kring Grytkvarteren. Ska det bli Kvarngatans tur sedan?


Ganska öde ligger Kvarngatan... Lite sunkig sådär...


Inte alla bryr sig om att plocka upp efter vovven på den undanskymda gatan.


Men ändå... Jag gillar ju det här... Så här måste det väl också få se ut i staden? Grafitti med budskap, och den behöver inte se ut som om den är gjord av Banksy!


Och ser man på: Det oväntade dyker upp på Kvarngatan! En busskur som tycks kommit helt vilse i ödemarken upp mot S:t Persgatan, strax ovanför Forssteenska huset.


Så för min del får Kvarngatan gärna fortsätta vara det den är, ett lite sunkigt men ändå ganska avstressande stråk mellan Kungsgatans och Drottninggatans "urbana" kaos och vimmel...

Kommentarer
Postat av: Eva

härlig stad =) hehe

2009-05-17 @ 22:35:20
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Aurum

Svar:Visst är Miyazakis filmer helt underbara! Spirited Away hade jag svårt med första gången jag såg den men sen dess har jag sett den hur många gånger som helst! Kikis Expressbud tyckte också mycket om, den är så gullig och har så fantastiska bilder som du skrev. =) Jag gillar också att han ofta har tjejer i huvudrollen. Den levande slottet har jag dock inte sett än...



Om inlägget: Fina bilder! Jag tror inte jag har varit i Norrköping (möjligtvis åkt förbi bara) Jag antar att det inte är så tomt överallt eller? -jag hoppas det i alla fall =)

2009-05-18 @ 12:50:52
URL: http://aurum.blogg.se/
Postat av: Michis

Den lilla röda stugan saknade jag lite dock, där Fältbiologerna en gång huserade. Kanske stans mysigaste torparläge. ;)

2009-07-08 @ 16:41:06
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0