Tid för allting?

Det har varit tunt med bloggandet på sistone - trots självutmaningen i början av mars. Det är klart att jämför man med april-maj förra året så ligger jag på plus eftersom det här är det fjärde inlägget sedan 7 april. I fjol presterade jag totalt tre inlägg under hela april och maj.

Att det inte blir så mycket bloggande så här års måste väl bero på att det är vår? Att man är ute i det fina vädret och bara njuter av att det äntligen är vår? Att man "går på promenaden och seglar fram på soligt hav" som Lundell sjöng för trettio år sedan. Att man skiter i alla plikter och bara ÄR..?

Ha ha ha, säger jag. GLÖM sånt! För finns det nån månad på året som är lika späckad med MÅSTEN som just maj? Finns det nån annan månad som har precis varenda dag intecknad, vardag som helg? Finns det nån annan månad då man ska hinna med extra aktiviteter med jobbet, skola, dagis samtidigt som helgerna duggar så tätt så att man längtar efter en normal arbetsvecka så man hinner få nåt gjort?

Igår satt jag som vanligt fast framför datorn när det plötsligt damp ner ett mejl från en släkting i Texas som undrade hur vi hade det i Sverige. (Själva hade de som vanligt haft storm och åska.) Detta mejl medförde att jag faktiskt tittade ut och upptäckte att det var en fantastiskt fin vårdag utanför! Det gick till och med så långt att jag fick för mig att ta en joggingrunda!

image126
Utsikt från joggingrundan 5 maj 2008

Så nu har jag hunnit med att uppleva lite av våren och kan fortsätta gneta vidare med allt som ska hinnas.
Nä, maj månad är verkligen en tid då man ska hinna med allting. Och inget hinner man med. Mer än det absolut nödvändiga.

Nej, nu måste jag åka och fixa lite nödvändigheter.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fin bild!

2008-05-23 @ 13:29:30
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0