Johansson tolkar Waits

Ibland dyker det upp lite roliga skivor. Scarlett Johansson, skådespelare som framför allt gjorde en minnesvärd insats mot Bill Murray i Sofia Coppolas utmärkta film Lost in Translation, har spelat in en platta där hon tolkar Tom Waits.
Att döma av det som kan avlyssnas på nätet kan det här vara en skiva värd att lyssna mer på. Tom Waits musik är ju - åtminstone för mig - så starkt knuten till hans säregna röst. Att höra någon annan sjunga hans sånger blir lite grann som att upptäcka dem på nytt. Särskilt som Johansson också har en ganska säregen röst, men på ett annat sätt. Dessutom medverkar David Bowie på en del av låtarna!

[Jag hade lagt en inbäddad spelare här som spelade smakprov från skivan, men när jag insåg att den började spela så fort kom in på bloggen så tog jag bort den. Lyssna här istället!]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0