Ord är kul...

...tänkte jag i fredags när jag gick förbi den här skylten.

image125

En lågstadieklass passerade just i gåsmarsch och pluggade glatt in alla orden. Det är väl mest det sista ordet som man kan reagera på. Kan man verkligen skriva det på en reklampelare? För några år sedan hade det varit otänkbart. Nu funkar det tydligen.
Men visst väcker det tankar om ord och deras laddning och innebörder. Vad kan man inte skriva i reklamsammanhang? Skulle den kvinnliga motsvarigheten, f-ordet, ha funkat? Kanske inte? Varför är det så?
Skylten är reklam för klister och idén är förstås att den ska synas. Och det gör den ju uppenbarligen. Här till exempel. (Men jag har redigerat bort varumärket.  lätt ska de inte ha det!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0