För tjyven! Man kan sina saker!

image43

När man sitter och försöker få till ett motsträvigt avhandlingsmanus är det en tröst att Expressen tillhandahåller små tester så att man inte behöver känna sig helt värdelös. Nu fick jag åtminstone bekräftat att jag kan nåt om min hemstad. 9 rätt av 10 möjliga är väl inte så dåligt! Det var chartertrafiken från Kungsängen som jag inte hade koll på...

image42
Enligt statistiken ligger jag alltså bra till bland de drygt 200 som gjort testet. Vet inte om det säger något om mina kunskaper eller om nivån på Expressens läsekrets...
Eftersom jag alltså ABSOLUT inte läser varken Expressen eller Afonbladet ens under hot så tarvas en förklaring till att jag hittade webbtestet. Eftersom jag dammsuger nätet på saker som har med Norrköping att göra hittade jag en länk till testet på Aftonbladets Norrköpingsblogg. Tydligen har en "vanlig bloggare" på något sätt blivit utvald för att skriva om vad som händer i Norrköping. Michis som har fått uppdraget skriver riktigt bra och mycket  om vad som händer i Norrköping. Pontiaks releasefest till exempel. Men hon skriver en del annat också. Kolla själva!

Kommentarer
Postat av: M2

jag skäms.... men jag hade 5 rätt! Men ärligt talat.. är det Norrköpingskunskap att veta hur många mål som Brolin gjorde eller vilket Italienskt lag som IFK har slagit? Tydligen... Och Cypern har väl inget med Norrköping att göra?? Tydligen inte eftersom man inte kan flyga dit men väl till Thailand. Ja, ja.. något kanske jag lärde mig. Eller? Har redan glömt allt... Å andra sidan bor jag ju inte i Norrköping så jag kanske är förlåten.... Å ytterligare en sida så skulle jag klara ett kunskapstest om den stad jag bor i mycket sämre än 5 av 10... :-(

2007-07-17 @ 23:38:02
Postat av: Michis

För rättvisans skull så får jag väl nämna att det var en gästbloggare som skrev om Pontiaks releasefest, jag var hemma och mådde trist den kvällen och såg inte förrän efteråt att den hade varit, men en frände från Norrköping räddade min blogg den dagen!

2007-07-30 @ 22:18:15
URL: http://michis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0