blandbandets renässans



Min 13-årige son tycker att det är "coolt" med kassettband! En generation som är uppväxta med CD och DVD ser kassettbanden som en kuriositet. Jag insåg plötsligt att kassettbanden håller på att bli "kult" eller kanske "kitsch?" Och det var inte länge sen man spelade in skivor till varandra - och framför allt - blandband! Kom att tänka på Nick Hornbys bok High Fidelity där balndbandets ädla konst är central. Fick lust att kolla vad det egentligen var Hornby skrev om blandband. Trodde att jag hade den i pocket men hittade den inte. Satte mig därför och googlade på blandband istället. Då upptäckte jag att blandband är (eller har varit) jätteinne på 00-talet! Tydligen mycket beroende på filmatiseringen av Hornbys bok. Tänk här har jag totalt missat att det som jag ägnade mig åt på 80-talet har blivit en trend! Måste tydligen leta fram mina gamla kassettdäck som står i nån garderob. Om det inte redan är för sent?

 

Se även

http://www.dagensarbete.se/home/da/presstxt.nsf/PTw3/F32520F609242D29C125710D004657BF/$file/DAJAN58_61.pdf


Kommentarer
Postat av: Blue

Intressant... dotra fick en freestyle i julklapp och vi vuxna fnös lite åt den eftersom det kändes förlegat. Alltså borde vi leta fram kassettbanden och låta henne frossa i 80-tal.

2007-02-15 @ 23:27:09
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: NewMe

Härligt. Jag har en hel kartong full av kassettband, kanske dags att damma av den nu då. =)

2007-03-16 @ 10:47:24
URL: http://newme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0