Vårkänslor... nja...



I morse fick jag mejl från min släkting i Texas som undrade om snögubbarna jag skickat bilder på fortfarande stod kvar. Själva hade de 30 grader varmt ena dan och bara några plusgrader nästa. Träden höll på att slå ut liksom pollenallergierna. Efter vad jag förstår en typisk Texasvår.
Jag svarade att nej, nu var det nog slut på vintern. Jag rapporterade att snögubbarna hade kroknat och att en och annan talgoxe hörde av sig i de allt ljusare morgontimmarna. Skrev jag i morse alltså.

Vid 18-tiden tog jag en promenad och kunde konstatera att under dagen hade det fallit mer snö än vi haft på hela vintern...

Knappt har man ställt in sig på att mars nog också är en vintermånad förrän det dimper ner ett nytt mejl på temat våren: Årets första pollenriskprognos från pollenrapport.com. Hasseln blommar redan utmed Götalandskusten och alen har också kommit igång i söder. Så någon slags vår är tydligen på väg i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0