det börjar klarna...

Nu börjar det klarna! Jag börjar förstå lite mer av varför jag har satt igång med det här bloggandet. En på sätt och vis ganska meningslös sysselsättning kan man ju tycka...

Saken är den att jag håller på och skriver en avhandling. Ska vara klar i höst. Det innebär en väldig massa strukturerat skrivande. Och en väldig massa strukturerat (nåja) tänkande. Men sen är det ju det där andra. Alla restprodukter som det genererar. Alla de där tankarna som inte passar in i avhandlingen. En del som befinner sig i gränstrakterna och så en massa annat som handlar om helt andra saker. Det verkar som att ju mer jag försöker koncentrera mig på avhandlingsskrivandet, desto större behov får jag att skriva om annat. Det är förstås därför jag håller på med det här. Det fungerar som en slags säkerhetsventil. Det är väl av samma anledning jag heter Wintermute här och inte det där andra namnet som ska stå på avhandlingen. Jag behöver hålla världarna åtskilda. Och dessutom är jag inte säker på att jag vill att den här bloggen ska associeras med avhandlingen. Åtminstone inte innan den är klar. Jag tänker så här: jag förhåller mig vetenskapligt till saker och ting i min avhandling, det gör jag oftast inte här. I avhandlingen är det analys. Här är det åsikter och förvirrade tankar. Jag sorterar och håller isär, men en del skulle kunna missta sig. Wintermute får nog citeras för sig och ... får citeras för sig. Tills vidare. Sedan är det säkert så att den som verkligen anstränger sig nog skulle kunna lista ut vad Wintermutes avhandlingsskrivande alter ego egentligen heter... Men i så fall: var så god.

Vad avhandlingen handlar om? Det kommer att framgå av en del kommande tankar här i bloggen. När den ska vara klar? I höst...

 Wintermute är för övrigt ett ganska dumt alias. Eller bra. Beroende på hur man ser det. Jag har nämligen upptäckt att det finns ganska många som använder detta namn på nätet. Det innebär ju å ena sidan att det är svårare att identifiera personen bakom Wintermute. Å andra sidan innebär det att man kan bli hopblandad med personer som man inte riktigt vill bli hopblandad med... Hur som helst har jag inte sett någon annan Wintermute som har en lika bra motivering bakom namnet som jag har (se tidigare inlägg i frågan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0