Det började som en skakning...



...på nedre däck, sjöng Mikael Wiehe i sången om den stora fartygskatastrofen 1912. Såg just att igår, 15 april, var det 97 år sedan Titanic gick under. Jag vet inte vilket däck fartygets gym låg på, men jag är lite fascinerad av bilden som föreställer det fashionabla gymet på det då ultramoderna fartyget.
Vet inte riktigt varför eller vad jag egentligen vill ha sagt med detta, men ger inte bilden lite perspektiv på tillvaron? På våra strävanden och hur skör tillvaron är? Särskilt roddmaskinen till vänster får ju en stark symbolisk innebörd i sammanhanget...

Eller också handlar det bara om att bilden funkar som en bra ursäkt för den late: jo, kanske borde jag träna men det tänk om jag anstränger mig helt i onödan? Det är nog bättre att hänga i baren medan vi sjunker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0