Jalle, ... och Hjulius 2??



Jalle, Julle och Hjulius tillhör kanske inte höjdpunkterna i svensk barnTVproduktion, men dom va ju från Norrköping för tjyven! Numera har trion dragit sig tillbaka och sitter nu och tar emot i entrén till SvT:s och Sveriges Radios gemensamma lokaler i Västgötebacken.



Eller vänta... hur är det med den saken egentligen? När jag gick förbi häromdagen insåg jag att Julle inte alls är sig lik! Han liknar mest en... ja, jag vet inte vad! Är det Julle eller är det något annat? Vad har hänt egentligen?? Kan det vara så att Julle har lämnat Jalle för någon annan TV-docka. Kanske bor han ihop med Televinken numera? Eller har han helt enkelt farit dit där gamla dockor hamnar till sist?



Medan jag stod och funderade över Julles öde och hur Jalle nu skulle kunna klara sig på egen hand insåg jag plötsligt att Hjulius var försedd med skylten "Hjulius 2"! Vad är detta? Har det funnits flera Hjulius? Är inte det här den riktiga Hjulius? Jag inser att det är väldigt mycket jag inte vet om den här trion! (Som numera tycks ha blivit en duo!?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0