Juli månads enda inlägg: en märklig bild...

Visserligen är det semestertider men ett enda inlägg måste jag ju hinna med innan juli är slut.



Och då blir det ytterligare ett fynd från hårddisken. Det vill säga en bild som jag scannat och sparat i nån mapp märkt "intressant", "märkligt" eller "vaedetta", bara för att jag tyckt att det varit intressant, märkligt eller helt enkelt undrat "va f-n är detta??"
Och det var precis vad jag utropade när jag fick syn på ovanstående märkliga och intressanta bild i DN våren 2006. Kan någon människa begripa vad det är frågan om? Att det är ett bröllopsfoto är ju helt klart. Likaså att paret gift sig efter konstens alla regler i en namngiven kyrka. Men vad i hela friden har karln på huvudet???
Är det en enorm limpa? Eller är det hans frisyr som ser ut så där? Är det hela nån slags märkligt skämt eller någon gammal bortglömd tradition??

Om någon har en aning om vad det kan röra sig om eller bara har en bra gissning så får ni mer än gärna berätta!

Kommentarer
Postat av: Sladden Hultgren

Detta VAR ett roligt bröllopsfoto. Tror inte det är nån limpa. Om det nu inte är HERR Skogaholm som gifter sig!? Annars tycker jag mer att det ser ut som en HEL kebab-stock (eller vad det nu heter).....

2009-07-31 @ 01:33:16
URL: http://sladdens.se/
Postat av: wintermute

Ha ha. Ja en kebab-stock måste det ju vara! Kanske är det en markering att han vill behålla nånting - symboliskt - från sitt fria ungkarlsliv: snabbmaten! Eller..?

2009-08-03 @ 22:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0