Gud och Kalle Anka

image49

Den där lilla reklamrutan från Goggle som man får på gratisvarianten av bloggen kanske inte alltid berikar, men nog piggar den upp ibland. Idag gick det till exempel att utläsa ett budskap ur de två helt skilda annonserna:
"Gud älskar dig. Kalle Anka."
När jag började fundera över hur slumpen ställer till det så insåg jag plötsligt att det inte alls handlar om slumpen utan om en spegling av vad jag faktiskt skriver på bloggen. När jag skrev om järnväg hade jag plötsligt SJ-reklam. Nu har jag nämnt såväl Gud som ankan den senaste månaden och plötsligt har jag det kryptiska budskapet i reklamrutan. På något sätt känns det som om jag skriver om lite för snälla saker. Kalle Anka och mystiska kristna organisationer (jo, jag har klickat på länken) är väl inte det man mest av allt vill associeras med. Jag får väl börja anpassa det jag skriver så att jag får häftigare reklam.

Nu ska vi se om jag lyckas få in bloggen på Bloggkartan också...

Kommentarer
Postat av: jacob

hahaha... dagens gapflabb! tack! :D

2007-08-31 @ 16:38:52
URL: http://jacobstalhammar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0